Bewonerscommunicatie, een onmisbare schakel
Projecten in de bouw kosten doorgaans veel tijd. Opdrachtgevers zetten tenders uit, (bouw)bedrijven maken voorstellen op, selectieronden vinden plaats, voorbereidingen worden getroffen en vergunningen aangevraagd. Maar daarmee is de cirkel nog niet rond.
Ook de huidige of toekomstige bewoners vormen een grote schakel in deze complexe ketens. En bouwbedrijven kunnen vaak pas starten als de bewonerscommunicatie van A tot Z heeft plaatsgevonden. Een onmisbare schakel. Via mijn blogs deel ik mijn ervaringen. Doe er je voordeel mee.
Waarom je de strategie niet moet loslaten
Het rommelt in het bouwteam. Je merkt dat er irritatie is onderling. Tussen bouwbegeleider en werkvoorbereiding en tussen...
5 tips voor succesvol afspraken maken met bewoners
Daar wordt aan de deur geklopt... Het maken van een afspraak lijkt een fluitje van een cent. Toch kan het echt een hersenbreker zijn...
Zachtheid in de bouw? Wat is dat voor flauwekul!
Bewonersbegeleiding en bewonerscommunicatie, dat is ons werk. We informeren bewoners zo goed mogelijk over de werkzaamheden die gaan...
5 belangrijke lessen die een bewoner me leerde
De verbouwing van badkamer, toilet en keuken bij meneer de Vries start volgende week maandag. Ik ben een paar keer bij hem op bezoek...
10 tips voor meer tijd (deel 2)
Twee weken geleden publiceerde ik de eerste 5 van 10 tips om meer tijd te creëren in je werkweek. Heb je al een of meerdere tips...
10 tips voor meer tijd (deel 1)
In mijn vorige artikel vroeg ik jullie naar de grootste uitdagingen in je werk, als bewonersbegeleider tot een van je taken behoord....