Bewonersbegeleiding

 

Zo’n unieke kans laat je toch niet liggen?! Een renovatie of verduurzaming van sociale huur is hét moment om de sociale kaart op orde te krijgen.

In ieder geval 80% van de bewoners redt zich prima tijdens een verbouwing. Maar er zijn altijd bewoners die extra of extra veel aandacht nodig hebben.

Wil je je uitvoerder hier niet mee belasten? Dan kunnen wij de bewonersbegeleiding voor je verzorgen. En dat doen we op een manier die bij jouw bedrijf past.

Bewonersbegeleiding

 

Zo’n unieke kans laat je toch niet liggen?! Een renovatie of verduurzaming van sociale huur is hét moment om de sociale kaart op orde te krijgen.

In ieder geval 80% van de bewoners redt zich prima tijdens een verbouwing. Maar er zijn altijd bewoners die extra of extra veel aandacht nodig hebben.

Wil je je uitvoerder hier niet mee belasten? Dan kunnen wij de bewonersbegeleiding voor je verzorgen. En dat doen we op een manier die bij jouw bedrijf past.

Bewonerscommunicatie

Zenden en ontvangen, ontvangen en zenden. Dat is communicatie. Bewoners op tijd volledig en juist inlichten op een manier die zij begrijpen.

Maar hoe doe je dat? Wat willen de bewoners allemaal weten? En hoe geef je daar vorm aan?

​Wij investeren voortdurend in het ontwikkelen van ons kennis op het gebied van communicatie. We zetten de nieuwste trends in. 

Voor ons is communicatie altijd een middel om tot een doel te komen en nooit een doel op zich!

Wat die doelen zijn? Dat hangt van het project af, maar in ieder geval; iedereen doet mee, we halen samen de planning en beperken faalkosten veroorzaakt door misverstanden.

Bewonersanalyse

Bewonershandleiding

Communicatiestrategie

Omgevingsanalyse

Projectwebsite

Bewonersavond

Bewonersanalyse

LEAN plannen

Warme opname

Persoonlijke communicatie

Bijzondere begeleiding

Oplevering

Bouwzorg Frylan vrouwen op de bouw

Warme opname

Goede werkvoorbereiding beperkt faalkosten, vertraging tijdens de bouw en klachten van bewoners en opdrachtgever. Het is een voorwaarde voor een goed resultaat van renovatieprojecten.

De warme opname, waarbij oog is voor zowel de bouwtechnische aspecten als het persoonlijk contact met de bewoners, maakt vaak standaard deel uit van de voorbereiding van een renovatieproject.

Direct na de bouwvak starten de werken weer op. Door de lockdown heb je geen opnames bij de bewoners thuis kunnen doen. 

Je eigen mensen lopen normaal de opnames, maar nu heb je onvoldoende bezetting om bij alle bewoners langs te gaan.

De afgelopen jaren hebben wij honderden bewoners bezocht. We zij snel inzetbaar, werken effectief en efficiënt. Werken on- en offline, op papier of digitaal.

Inplannen afspraken

Afleggen huisbezoeken

Toelichting op de werkzaamheden

Opname bewoners keuzes

Opname bijzonderheden

Bouwtechnische opname

Vastleggen bestaande situatie

Gedetailleerde informatie voor de werkvoorbereiding

Foto's en technische gegevens per woning

Stoplichtmodel bewoners volgens AVG

Sociale projectleiding

Bewoners in de sociale huur zijn de afgelopen jaren veranderd. Steeds vaker komen we kwetsbare bewoners tegen. Projectmatige renovatie en verduurzaming vraagt veel van hen. Maar het werken met kwetsbare bewoners vergt ook veel van ons als bouwprofessionals.

Dat vraagt een andere inrichting van je bouwproces. Uit onderzoek blijkt dat het loont om ook je sociale projectleiding goed in te richten. Minder vertraging, minder faalkosten, betere interne en externe communicatie én het vergroot het werkplezier van je vaklieden.

De afgelopen 3 jaar waren wij als sociaal projectleider en bewonersbegeleider betrokken geweest bij meer dan 3.500 woningrenovaties. We sloegen slechts een handvol woningen over, stuurden succesvol op de planning en wisten faalkosten te beperken.

Hoe? Door focus op bewoners én vaklieden en het benoemen van duidelijke bouwkundige én sociale doelen.

Kopersbegeleiding

Een nieuwbouw woning is meestal een keuze van eigenaren zelf. Soms is dat niet zo en is men gedwongen om het oude huis te laten slopen en een nieuwe woning te bouwen. Dit is voor eigenaren een emotioneel traject.

 

Het afgelopen jaar hebben wij een aannemer ondersteunt met de kopersbegeleiding van ruim 30 eigenaren in deze situatie. Een prachtig project waarin we onze bouwkundige skills konden inzetten en waar onze kennis op het gebied sociale projectleiding goed van pas kwamen.

Bouwzorg Frylan coaching bewonersbegeleiders

Coaching bewonersbegeleiding

Is bewonersbegeleiding nieuw in je bedrijf en heb je behoefte aan ondersteuning bij het vormgeven van de bewonerscommunicatie ?

Of hebben je consulenten behoefte aan support van zeer ervaren bewonersconsulenten. Wij delen graag onze kennis en ervaring met jullie!

Sometimes we only see how people are different from us. But if you look hard enough, you can see how much we’re all alike.

– Aladdin –